Pages

Saturday 14 March 2020

APA KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE

Korang mesti tertanya-tanya apa kelebihan Vitamin C Shaklee berbanding dengan kebanyakan Vitamin C lain di pasaran.



Perasan tak perkataan Sustained Release pada botol Vita C Shaklee?

📌 Sustained Release (SR) Vita C Shaklee  mengandungi 922mg Vit C yang terdiri dari sejumlah 553mg asid ascorbic dan 120mg bioflavonoid dalam setiap tablet. Sustained Release (SR) membawa maksud pelepasan berperingkat.

Sebagaimana yang kita sedia maklum, tubuh badan manusia tidak mampu menghasilkan vitamin C sendiri. Ia hanya blh diperoleh dari sumber sayur-sayuran & buah-buahan.

Dan vitamin C sendiri adalah bersifat larut air. Ia mudah hilang dan mudah teroksida (rosak).

Kebolehan sifat Sustained Release pada Vitamin C Shaklee membolehkan vitamin C yang telah dimakan disimpan dalam tubuh selama 5 jam. Dan vitamin C ini dilepaskan secara berperingkat² sebanyak 100mg setiap jam. Inilah antara keistimewaan Vitamin C Shaklee.

Setiap tablet mampu memberi perlindungan pada tubuh sehingga 5 jam lamanya dan setiap jam sebanyak 100mg vitamin C dapat diserap oleh tubuh dgn berkesan & optimum serta tahan lebih lama tanpa membebankan organ 🤗

Bayangkan sekiranya anda mengambil 1 tablet vitamin C 1000mg. Tubuh hanya mampu menyerap 100-150mg sahaja, maka bakinya akan dikeluarkan melalui air kencing. Penyerapan vitamin C tidak berlaku dengan optimum. So sayang dan membazir vitamin C tu tanpa kita sedari 😥

📌 SR Vita C Shaklee juga mengandungi 120mg  bioflavonoid@Vitamin C Complex yang berfungsi memaksimumkan penyerapan vitamin C dlm tubuh.

Ia juga bertindak sebagai agen anti kanser, anti radang, anti allergi & anti virus & seangkatan.

📌 Uniknya, SR Vita C Shaklee diekstrak dari kanji jagung bukan dari sumber buah-buahan keluarga citrus.

Justeru ia tidak memedihkan perut & menyakitkan bagi mereka yg mengidap angin & gastrik.

1 tablet SR Vita C Shaklee bersamaan 7.5 biji buah oren. Mengambil 1 tablet Vita C Shaklee umpama memakan 1.5 biji oren setiap jam.

Sebab tu, tak hairan lah mengapa mereka yang mengambil Vita C Shaklee mempunyai kulit yang cantik & lasak serta mempunyai sistem pertahanan tubuh yang kuat.

Ini kerana sumber vitamin C yang mencukupi dalam tubuh menggalakkan penghasilan collagen yg baik untuk seluruh kulit tubuh badan dan melindungi tubuh badan dari virus bakteria & radikal bebas untuk jangkamasa yang lama.

1 botol mengandungi 180 tablet Vit C
1 tablet bersamaan 7.5 biji oren
180 tablet vitamin C bersamaan 1350 biji buah oren dalam 1 botol Shaklee
1 botol bertahan sehingga 3-4 bulan pengambilan 

1 tablet pada harga normal hanya RM0.54 SAHAJA

Jadi anda mesti teruja dengan kelebihan Vitamin C Shaklee kan. Nak order?

KLIK DISINI Untuk WhatsApp Lah

No comments:

Post a Comment