Monday 20 January 2020

Cara Cegah Virus Influenza Di Kalangan Anak-Anak



PENTINGNYA KUATKAN SISTEM IMUN
DI KALANGAN ANAK-ANAK
UNTUK CEGAH VIRUS INFLUENZA

Sekarang ni (Januari 2020) kita semua dikejutkan dengan virus Influenza A yang sedang merebak di negara kita. Hujung dan awal tahun biasanya memang musim batuk demam, tapi tahun ni lebih teruk dari tahun-tahun sebelum ni.

Sehinggakan ada sekolah terpaksa ditutup (banyak kes di Johor), hospital penuh dan khabarnya vaksin untuk influenza ni pun kehabisan stok. Sangat-sangat merisaukan ibubapa termasuk Lah sendiri.

Jadi kita sebagai ibu bapa, selain ikhtiar dapatkan vaksinasi, ikhtiar juga lindungi anak-anak kita dari virus influenza dengan:

🚫 elakkan pergi ke tempat orang ramai
🚫 elakkan ke tempat awam seperti supermarket, shopping mall tanpa keperluan
🚫 jangan bawa anak yang sihat ke klinik atau hospital kerana dikhuatiri berjangkit pelbagai virus
🚫 pakai mask sekiranya kita atau anak-anak batuk selsema
🚫 minum air kosong secukupnya

Periksa dan pastikan tahap kesihatan anak-anak. Sekiranya anak-anak tidak sihat perhatikan tanda-tanda atau simptom pada anak kita sama demam biasa atau terkena virus influenza. 


Anda boleh KLIK DISINI untuk baca dan fahami apa itu influenza dan tanda/simptom influenza. Anda boleh juga tonton video di bawah 👇



Di samping itu, penting untuk kita kuatkan sistem imun badan anak-anak dan semua ahli keluarga kita termasuk diri kita sendiri. Sistem imun badan umpama angkatan tentera yang menjaga sel tubuh kita dari ancaman kuman, virus dan bakteria.

Oleh itu kita mesti kuatkan askar-askar dalam badan kita dan anak-anak untuk cegah dari terkena virus influenza ni.

Dengan mengamalkan VITAMIN C dapat menghasilkan askar-askar yang sihat dan tangkas. Juga amalkan NUTRIFERON sebagai semboyan kepada askar-askar ini untuk membalas serangan.

Boleh ke ambil salah satu sahaja?

Bayangkan kalau ada askar yang kuat, tapi semua tidur. Atau ada alat perang yang hebat dan dahsyat tapi tiada askar. Jadi kedua-duanya saling bergantungan dan melengkapi.

Jadi sediakanlah Vita C dan Nutriferon untuk anak-anak dan keluarga kita. Lindungi mereka dari virus influenza atau sebarang virus yang boleh mengganggu kesihatan kita.

Jom tengok anak Lah yang umur 4 tahun makan nutriferon.



Anda sayang anak-anak, keluarga dan diri anda? Nak dapatkan vitamin untuk kuatkan sistem imun badan?

Hubungi Lah sekarang
☎️ 0179351615

Atau KLIK DISINI untuk terus
WhatsApp Lah

Dan Lah akan consult cara makan yang bersesuaian dengan masalah anda. Juga Lah akan kongsikan tips lain untuk cegah virus influenza, special untuk anda.



No comments: