Monday 6 March 2017

Pengedar SHAKLEE MACHANG : Vivix Bantu Sihatkan Sel

Semua tahu kan badan kita ni terdiri dari sel-sel. Kalau sel sihat badan kita pun sihat. Tapi kalau ada sel yg tak sihat apa yang jadi pada badan kita? Saki la kan...

Sel kita ni sampai masanya dia akan mati secara semulajadi yg dipanggil APOPTOSIS. Itu sel sihat.

Tapi kalau sel tak sihat dia akan mati secara NECROSIS iaitu dengan kata mudahnya adalah sel mati disebabkan faktor-faktor luar yang menggangu kehidupan dia.

Faktor luar ni contohnya seperti radikal bebas, toksin dari percemaran atau pemakanan seharian kita serta gaya hidup kita.

Bila sel-sel mengalami kerosakan DNA tetapi gagal untuk menjalani proses apoptosis (mati secara semulajadi), sel inilah yang akan membiak menjadi SEL KANSER.

Contoh yang mudah kita nk tengok kesan necrosis ni adalah seperti kesan hitam pada badan bagi pesakit kencing manis. Bila sel jahat merebak dia akan merosakkam jugak sel2 lain. Itu lah aktiviti sel jahat/tak sihat, dia rosakkan lagi sel yang lain. Yang paling sedih, sel baru nak hidup pun di rosakkan sama.

Jadi, untuk elakkan daripada terus berlaku proses necrosis tadi, Shaklee membuktikan pada dunia bahawa resveratrol dalam vivix mampu membaiki sel yang dah rosak dan menggantikan sel baru. Sebab tu orang yang kencing manis mekcomey cadangkan untuk ambil vivix ni yg tinggi sifat resveratrol dan polyphenol supaya sel dapat survive dengan baik. 

Sebab Vivix ada 4 mekanisme utama yang sangat2 penting untuk sel-sel badan kita :-

 ❤ Vivix melindungi sel kita dari kerosakan disebabkan faktor luaran
 ❤ Vivix memperbaiki sel yang telah rosak
 ❤ Vivix meningkatkan tenaga untuk sel kita dengan meningkatkan bilangan mitokondria dalam sel
 ❤ Vivix meningkatkan prestasi sel dengan menghalang pembentukan AGE protein yang merosakkan sel

Jadi jangan tunggu tua atau sakiy baru nak makan vivix. Mulakan hari ini utk kehidupan yg sihat di hari tua.


Berminat untuk cuba VIVIX, hubungi 017-9351615 Pn Fadzilah untuk info lanjut.