Saturday 25 November 2017

Keropok Lekor Paling Sedap Di Merang Terengganu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Jalan-jalan cari makan memang menjadi hobi mekcomey dan suami. Kami suka cuba makanan baru dan kedai makan yang viral kat Facebook atau media sosial lain. Dan bila jumpa yang sedap for sure akan pergi banyak kali.

Kalau pergi Terengganu tak sah kalau tak makan atau beli keropok lekor kan. Banyak sangat kedai dan banyak pilihan untuk kita rasa. 

Sekarang MekComey suka sangat dengan kedai ni BAYU ENTERPRISE. Keropok lekor paling sedap di Merang, Terengganu. Rasa ikan yang segar (tak gatal), lembut, takde tulang, dengan sos pencicahnya yang sedap.

Korang kene lalu jalan pantai tau. Lokasinya kalau korang dari Kuala Terengganu kedainya sebelah kiri sebelum Petronas Merang. Takde kedai lain dah dekat-dekat situ.

Banyak kayu sebelah kedai dia sebab dia rebus keropok lekor dengan kayu api. Itu yang special kedai ni. Keropok lekor paling sedap di Merang Terengganu.

Selain yang rebus, mekcomey suka beli yang dia goreng terus. Kalau makan panas-panas rasa rangup di luar dan lembut di dalam. Yang pasti sos pencicah nya sedap sangat. MekComey gerenti korang tak menyesal, beratur panjang pun berbaloi tau.

No comments: