Sunday 27 November 2016

Pengedar SHAKLEE MACHANG - Apa Itu IMUNITI

Sedih kesian tengok anak2 kita kalau kene demam/selsema/batuk kan. Terutama baby kecik. Tido pun tak lena asik tersedar batuk2.

Kanak-kanak terutama bayi adalah golongan yang mudah dijangkiti sebab sistem imun badan diorang tak kuat lagi. Tambah bayi yang tak amik vaksin atau belum cukup vaksin dalam badan diorang sangat terdedah dengan pelbagai virus kerana imuniti mereka masih lemah.

Imuniti merujuk kepada keupayaan untuk mencegah penyakit dan melawan jangkitan.

Jadi untuk anak2 kita yang dah besar walaupun dah cucuk vaksin atau tak cucuk vaksin kita tetap kene jaga dan usaha untuk pastikan sistem imun badan diorang kuat. Tambah lagi anak yang kita hantar ke taska atau ke sekolah mereka sangat terdedah dengan pelbagai virus.

Selain kita jaga pemakanan dan kebersihan diorang, digalakkan kita bagi suplemen tambahan untuk tingkatkan sistem badan diorang lawan virus.

Mekcomey bagi vitamin c dan omega untuk anakanda. Kakya suka vita c, arsyad suka omega. Dan mama baba kene telan vita c sustained release dan nutriferon untuk maintain sistem imun. Kalau kene demam ke selsema ke batuk ke alhamdulillah tak lama. Tapi kalau berlarutan kene jgk bawak g jumpa doc. Sebab suplemen ni utk protect..ubat utk mengubati. Tapi selagi boleh elak kami elak utk makan ubat.

Prevent better than cure. 

Jaga kesihatan kita dan anak2 di musim hujan ni.

Kalau berminat nak cuba suplemen utk tingkatkan sistem imun blh pm/wasap mekcomey ye.

017.935.1615
017.935.1615
017.935.1615

Monday 14 November 2016

Pengalaman Bersama Shaklee

Bila ditrobek semula hanpir 5 tahun lepas mekcomey join ahli banyak sangat pengalaman best, yang tak best pun ada jgk..normal la kan.

Customer pertama mekcomey kalau tak silap kak Rose Naufal. Dia tanya suplemen untuk anak dia. Kakros komen kat fb..tapi mekcomey dulu2 bukan sokmo online jadi ummi Mai Md Saupi sms bagitahu kakros suh pm.

Kastemer pertama kot n mekcomey takde pengalaman lagi jadi mintak bantuan dan tunjuk ajar dari ummi. Alhamdulillah kakros setuju nak beli dan terus jadi ahli. Ummi jugak yang tolong order dan daftarkan..heheeee

Tak sampai sebulan mekcomey jadi ahli dah ada anak, memang terkapai-kapai la tak pandai handle, seb baik ada upline myummi yang banyak membantu.

Dari situ mekcomey belajar dan belajar. Pengalaman banyak mengajar kita kan. Mula-mula dulu kecut perut ooo bila ada yang mintak PM. Jantung dupdap dupdap, rasa nak terkucil dan macam2 rasa lagi laa.

Tapi Alhamdulillah berkat tunjuk ajar upline-upline macam mana cara untuk jawab persoalan dan layan kastemer buat kita tenang dan mudah berdepan dengan kastemer.

Buku nota, list harga dan buku rujukan sokmo bawak ke hulu ke hilir masa awal2 belajar dulu zaman takde wasap dan takde hp canggih manggih ni.

Masa bergerak pantas, semuanya di hujung jari sekarang kan. Tapi mekcomey tetap suka bawak list harga printed mmg sokmo ada dalam beg. Senang nak rujuk dan buat kira2 :-D

Dan setiap pengalaman yang kita dapat dari pelbagai ragam kastemer buat kita makin yakin dengan diri kita. Sebabnya kastemer buat kita rajin mengkaji sesuatu masalah. Sebab bila ada masalah baru yang belum pernah kita jumpa kita akan bertanya pada upline, pada pakar nutrisi, rujuk doktor, baca buku dan kadang2 tanya en.google. Semua ni menbantu kita menambah ilmu dan memberi pengalaman berbeza.

Sebab tu mekcomey seronok sangat dalam shaklee ni. Bila dapat bantu masalah kesihatan kastemer. Kastemer bagi feedback yang baik. Semuanya dari Allah. Kita manusia dan produk ni hanya asbab/perantaraan untuk Allah bagi kesembuhan dan sihat.

Takde kastemer pertama maka takde kastemer sekarang. Terima kasih kakros sebab jadi kastemer dan anak pertama mekcomey :-)

Kalau kawan2 berada sekitar Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh Kelantan kawan2 boleh dapatkan produk shaklee secara COD dan MekComey akan bagi konsultasi anda secara percuma.

MekComey adalah Pengedar Shaklee kawasan Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh dan bagi yang jauh MekComey boleh pos menggunakan perkhidmatan PosLaju. Selalu pos pagi ni esoknya dah sampai.



Disclamer: Produk shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Tuesday 8 November 2016

Apa Itu DETOX?

Pernah dengar tak detox tu apa?
Mungkin kita pernah ambik suppliment @ ubat utk kuruskan badan tp masalahnya x kurus2..hahahaha
Mesti kita rasa tertipu ngan product yg kita pilih. Sebenarnya product x salah, product akan membantu anda menyahtoksin @ detox tubuh kita tapi pemakanan kita pon kne jaga.



Alhamdulillah, mekcomey tahu pasal detox selepas join shaklee. Banyak sgt program detox yang shaklee anjurkan. Kat sini mekcomey nak share kebaikan set detox shaklee yang tidak ada pada diet dan program kurus lain :

- Program Detox membantu kita buang toksin seterusnya jadi lebih sihat, bertenaga dan fokus.
- Menurunkan simptom dan risiko penyakit merbahaya.
- Boleh diamalkan oleh ibu menyusu dengan meal plan tersendiri.
- Mengurangkan craving terhadap benda manis dan makan banyak seperti biasa walaupun sudah selesai Detox 7 hari.
- sesi detox yang pendek sahaja, hanya 7 hari dan sudah dapat merasakan perubahan yang positif.
- sistem penghadaman yang lebih baik.
- nafas lebih segar dan tidak berbau jika anda mengalami masalah nafas berbau.
- kulit lebih segar dan tidak lesu.. serta banyakkk lagi.
- bonus : BERAT pasti TURUN !

Sye mmg perlu amalkan detox ni sbb tak nak berat badan naik mendadak selepas melahirkan baby.Maklum la,selera makan bertambah2.bak kata org,dah merdeka dari berpantang.

4 Kelebihan Memilih Set Detox Shaklee :

1. Semua bahan supplemen yang direkomenkan adaah bersumberkan semulajadi dan terbukti sihat, selamat dan berkesan.
2. Semua supplemen adalah sesuai untuk sesiapa saja dan menu makan ( MEAL PLAN DETOX SHAKLEE ) adalah sesuai untuk semua dan boleh diolah mengikut citarasa individu.
3. Sebaik saja anda beli set complete detox ni, anda akan jadi ahli Shaklee dan diberikan support sepenuhnya sepanjang Program Detox di bawah Mysupervitamins dan iReach.
4. Malah, anda dapat menambah pendapatan jika anda berkongsi dan menarik ramai lagi menyertai Program Detox ini.

Rakyat malaysia mmg patut amalkan detox shaklee ni.Kita terlalu terdedah dengan makanan yang tidak sihat dan juga kurang senaman.

Nak tahu lebih detail pasal detox ni, boleh pm mekcomey ye


Fadzilah Ismail (ID 908473) - Pengedar Shaklee Kelantan
FB: Fadzilah Ismail
Page: Teratak Vitamin Saya
Call/SMS/Whatsapp: 017-9351615
Email: teratakvitaminsaya@gmail.com
COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh

TANDA-TANDA BADAN BERTOKSIN

Detoksifikasi adalah proses mengeluarkan toksin dari badan. Proses untuk menyahtoksik badan kita melibatkan banyak elemen yang berbeza seperti detoksifikasi secara pengambilan herba terpilih, perubahan diet dan vitamin tambahan.

Kepentingan detox adalah salah satu cara terbaik untuk membersihkan badan anda daripada toksin, yang boleh memperlahankan tubuh kita daripada terkena jangkitan penyakit. Proses detox memerlukan beberapa elemen penting.

Tanda2 badan bertoksin:

1.Sembelit – Kita perlu membuang air besar 2x sehari, bagi memastikan bahan buangan pepejal dan cecair bertoksin tidak disimpan lama dalam badan dan membawa penyakit.

2.Kembung Perut – Usus yang tidak bersih dan penuh toksin akan menyebabkan angin terperangkap di dalamnya dan menyebabkan perut menjadi kembung dan tidak selesa.

3.Sakit Kepala – Badan yang penuh toksin akan menyebabkan anda mengalami sakit kepala yang berulang-ulang, malah boleh menyerang anda setiap hari.

4.Letih dan Lesu – Toksin yang terkumpul dalam badan umpama racun yang mencuri tenaga di dalam badan yang menyebabkan kita lesu dan tidak bermaya sepanjang hari.

5.Mulut Berbau – Usus yang kotot dan tidak dibersihakn secara kerap akan menyebabkan mulut berbau busuk dan menimbul ketidakselesaan kepada orang lain disekeliling.

6.Perut Buncit – Najis yang terkumpul lama dalam usus akan mengeras dan menjadi tempat angin berkumpul. Ini boleh menyebabkan perut kelihatan boroi dan walaupun berat badan anda masih normal.

7.Kulit Kusam – Jika Masalah kulit seperti jerawat dan kulit kusam anda berpanjangan, cuba ambil langkah untuk detoks bagi membersihkan toksin yang terkumpul dalam badan terlebih dahulu.

8.Kemaruk Makan – Badan yang bertoksin akan menyebabkan anda tidak boleh mengawal cara makan dengan baik. Malah menyebabkan anda sering rasa lapar dan ingin mengunyah makanan sepanjang hari.


Fadzilah Ismail (ID 908473) - Pengedar Shaklee Kelantan
FB: Fadzilah Ismail
Page: Teratak Vitamin Saya
Call/SMS/Whatsapp: 017-9351615
Email: teratakvitaminsaya@gmail.com
COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh

Sunday 6 November 2016

Pentingnya Suplemen Dalam Kehidupan Sekarang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kawan-kawan yang tinggal kawasan Machang, Tanah Merah, Kuala Krai, Pasir Puteh, Kok Lanas, Ketereh Nak Tahu Tak Kenapa Dah Makan Makanan Berkhasiat Tetap Tak Cukup Zat Makanan?

Haaaa.. tadi kan saya cakap orang makan vitamin Shaklee ialah orang yang makan whole food, real food siap follow piramid makanan lagi tapi tetap makan vitamin untuk tampung zat makanan yang lompong.

Tahukah anda protein akan rosak bila diproses pada suhu tinggi?

Ada orang makan ayam, ikan atau daging mentah setiap hari untuk dapatkan sumber protein?

Takde kan? Mesti masak juga. Suhu yang tinggi tu boleh rosakkan q . Jadi, adakah kita dapat protein sepenuhnya daripada lauk yang kita makan? Tu belum lagi kira ayam / daging yang kena cucuk.

Vitamin dalam sayur dan buah akan berkurang/musnah bila diproses.

Dah masak sayur, terlebih masak
lagi. Dah habis rosak vitaminnya. 
Sejak sayur dipetik dan dihantar ke kedai sebelum kita beli, zatnya juga makin berkurang.

Tu belum lagi kita zat & mineral
dalam tanah pun dah berkurang. Tambah racun rumpai & racun serangga lagi.

Betul tak?

C&P from facebook: Dr.Fyda Noh


MekComey adalah Pengedar Shaklee kawasan Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh dan bagi yang jauh MekComey boleh pos menggunakan perkhidmatan PosLaju. Selalu pos pagi ni esoknya dah sampai.

Kalau kawan2 berada sekitar Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh Kelantan kawan2 boleh dapatkan produk shaklee secara COD dan MekComey akan bagi konsultasi anda secara percuma.


Disclamer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Hobi MekComey Si Pengedar Shaklee Machang

Sape yang duk area Machang, Tanah Merah, Kuala Krai, Pasir Puteh yang suka MAKAN macam mekcomey ni?

#foodlover #sissukamakan #kuatmakan #jalanjalancarimakan #sendirimasaksendirimakan #hantucheese #hantukek #hantuciskek #hantucoklat #kekhantu

Haaaa banyak nau # pasal makan..mekcomey memang suka makan..suka try makanan baru, pelik2 yang jarang jumpa tapi makan ekzotik tak berani la plk.. dan kalau dapat resepi yang mudah boleh buat sendiri, mekcomey suka jgk main masak2. "Aku yang masak aku yang kene habiskan sengsorang" hadeehhhhh... Anak2 n gewe tengok makanan jgk ada yang diorang suka, ada yang tak. Makanya sendiri la kne habiskan..cemana tak geemmmsss.

 

Tapi mekcomey ada "alarm" yang automatik akan berbunyi kalau badan kembang sikit dari biasa. So tak risau sgt la.. bila alarm tu bunyi so pepandai la control makan dan apa lagi telan set kurus lebih sikit.

Tapi tapi tapi alarm tu jugak yang kadang2 ngajak mekcomey makan, bawak g kedai baru, beli makanan best2, pastu kalau malam-malam dia lapar siap tanya kita jugak nak makan apa. So terpaksa layankan aje.

Jadi tabiat suka makan ni dah jadi hobi yang kadang-kadang buat mekcomey rajin masak. Masak dan makan boleh hilangkan stress jgk tau. Tapi kene pandai kontrol la kan, jangan main sumbat tak hengat donia. Berpada-pada dan bersederhana dalam segala hal untuk kehidupan yang lebih sihat.

So kalau ada tempat/kedai makan yang best2 sila la tag Fadzilah Ismail ye.

Kalau kawan2 berada sekitar Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh Kelantan kawan2 boleh dapatkan produk shaklee secara COD dan MekComey akan bagi konsultasi anda secara percuma.

MekComey adalah Pengedar Shaklee kawasan Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh dan bagi yang jauh MekComey boleh pos menggunakan perkhidmatan PosLaju. Selalu pos pagi ni esoknya dah sampai.


Disclamer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Fadzilah Ismail (ID 908473)
Pengedar Shaklee Kelantan
FB: Fadzilah Ismail
Page: Teratak Vitamin Saya
Call/SMS/Whatsapp: 017-9351615
Email: teratakvitaminsaya@gmail.com
COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh

Saturday 5 November 2016

Suplemen Kegemaran Setiap Wanita

[ Produk feveret ]

Sejak kenal shaklee, si putih melati ni tak pernah tinggal lama (tak telan)..mekcomey bukan jenis tak suka susu, boleh je telan tapi macam malas nak bancuh (sebab tu ESP pun sokmo terskip :-D ) makanya telan je si putih melati ni senang crita.



Kalsium ni penting sgt utk orang perempuan. Tambah plk ibu hamil dan ibu menyusu, kita berkongsi dgn baby. Jadi kalau tak telan kalsium, tak minum susu, tak makan sumber kalsium, badan kita makin kurang kalsium sebabnya bby amik dari kita. Sebab tu wanita mudah kene osteoporosis (tulang rapuh dan cepat bongkok), lenguh-lenguh badan, krem atau kejang kaki dan sebagainya.

Jadi kawan2 yg tak suka minum susu, mekcomey cadangkan amalkan la pil kalsium shaklee ni ye.

Dapatkan OSTEMATRIX sekarang.
Hubungi MekComey 0179351615.

Kalau kawan2 berada sekitar Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh Kelantan kawan2 boleh dapatkan pil kalsium ni secara COD dan MekComey akan bagi konsultasi anda secara percuma.

MekComey adalah Pengedar Shaklee kawasan Machang, Tanah Merah, Kuala Krai dan Pasir Puteh dan bagi yang jauh MekComey boleh pos menggunakan perkhidmatan PosLaju. Selalu pos pagi ni esoknya dah sampai.

Untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji
Call/SMS/Whatsapp : 017 935 1615
Email : teratakvitaminsaya@gmail.com
FB : Fadzilah Ismail

Disclamer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

#liveamazing
#tsunamiahaklee
#shakleeeffect
#OMSgroup
#pengedarshakleemachang
#pengedarshakleetanahmerah
#pengedarshakleekualakrai
#pengedarshakleepasirputeh