Tuesday 8 November 2016

TANDA-TANDA BADAN BERTOKSIN

Detoksifikasi adalah proses mengeluarkan toksin dari badan. Proses untuk menyahtoksik badan kita melibatkan banyak elemen yang berbeza seperti detoksifikasi secara pengambilan herba terpilih, perubahan diet dan vitamin tambahan.

Kepentingan detox adalah salah satu cara terbaik untuk membersihkan badan anda daripada toksin, yang boleh memperlahankan tubuh kita daripada terkena jangkitan penyakit. Proses detox memerlukan beberapa elemen penting.

Tanda2 badan bertoksin:

1.Sembelit – Kita perlu membuang air besar 2x sehari, bagi memastikan bahan buangan pepejal dan cecair bertoksin tidak disimpan lama dalam badan dan membawa penyakit.

2.Kembung Perut – Usus yang tidak bersih dan penuh toksin akan menyebabkan angin terperangkap di dalamnya dan menyebabkan perut menjadi kembung dan tidak selesa.

3.Sakit Kepala – Badan yang penuh toksin akan menyebabkan anda mengalami sakit kepala yang berulang-ulang, malah boleh menyerang anda setiap hari.

4.Letih dan Lesu – Toksin yang terkumpul dalam badan umpama racun yang mencuri tenaga di dalam badan yang menyebabkan kita lesu dan tidak bermaya sepanjang hari.

5.Mulut Berbau – Usus yang kotot dan tidak dibersihakn secara kerap akan menyebabkan mulut berbau busuk dan menimbul ketidakselesaan kepada orang lain disekeliling.

6.Perut Buncit – Najis yang terkumpul lama dalam usus akan mengeras dan menjadi tempat angin berkumpul. Ini boleh menyebabkan perut kelihatan boroi dan walaupun berat badan anda masih normal.

7.Kulit Kusam – Jika Masalah kulit seperti jerawat dan kulit kusam anda berpanjangan, cuba ambil langkah untuk detoks bagi membersihkan toksin yang terkumpul dalam badan terlebih dahulu.

8.Kemaruk Makan – Badan yang bertoksin akan menyebabkan anda tidak boleh mengawal cara makan dengan baik. Malah menyebabkan anda sering rasa lapar dan ingin mengunyah makanan sepanjang hari.


Fadzilah Ismail (ID 908473) - Pengedar Shaklee Kelantan
FB: Fadzilah Ismail
Page: Teratak Vitamin Saya
Call/SMS/Whatsapp: 017-9351615
Email: teratakvitaminsaya@gmail.com
COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh

No comments: