Thursday 28 March 2019

TIPS BERKESAN DAN VITAMIN UNTUK KESUBURAN SUAMI ISTERI



Lah kongsikan tips berkesan dan vitamin untuk kesuburan suami isteri berdasarkan nasihat dari pegawai perubatan kesihatan untuk semua pasangan yang sedang berusaha untuk dapatkan anak/zuriat/cahaya mata.

Untuk dapatkan kepastian tentang status kesihatan suami dan isteri, pasangan perlu sama-sama hadirkan diri ke klinik atau hospital untuk dapatkan nasihat dan rawatan yang sesuai dengan masalah mereka.

Soalan yang biasa doktor akan tanya berkaitan kesuburan ini ialah seperti berikut:

1) kitaran haid tetap atau tidak?
~ Kitaran haid tetap bermaksud telur yang matang dilepaskan tiap-tiap bulan jadi persenyaawaan boleh berlaku.
Juga memudahkan kita untuk menentukan tarikh subur dan perlu "usaha keras" sewaktu tarikh subur tersebut.

2) masalah yang berkaitan haid: senggugut yang teruk, darah haid yang banyak, atau darah ada ketulan?
~ Sekiranya terdapat masalah berkaitan haid ini, rawatan perlu dilakukan.
~ Senggugut yang teruk berkait dengan masalah endometriosis atau fibroid.
~ Darah haid yang banyak dan berketul juga boleh berkait dengan masalah fibroid.
~ Kedua-dua masalah boleh jadi penyebab ketidaksuburan. Jadi perlu dapatkan rawatan lanjut.

3) masalah keputihan
~ Sekiranya masalah keputihan teruk sehingga berbau dan gatal boleh menyebabkan jangkitan kumam sampai ke tiub falopion. Tiub boleh jadi scar akan halang proses sperma jumpa dengan ovum. Jadi masalah keputihan perlu dirawat, jangan abaikan kerana mengganggu masalah kesuburan.

4) kekerapan hubungan dengan suami
~ kekerapan hubungan perlu ditingkatkan terutamanya ketika waktu subur. Kebarangkalian untuk sperma dan ovum bersatu lebih tinggi.

5) masalah sekitar hubungan kelamin: sakit ketika hubungan kelamin atau darah ketika hubungan kelamin?
~ Sekiranya si isteri sakit ketika melakukan hubungan kelamin serta
darah keluar sewaktu hubungan seks, mungkin ada kaitan dengan kanser. Juga boleh berkait dengan endometriosis.
Endometriosis merupakan masalah kronik yang menyebabkan ketidaksuburan si isteri.


6) kedudukan ketika melakukan hubungan
~ posisi semasa melakukan hubungan kelamin: isteri sepatutnya berada di atas dan tinggikan punggung bila suami nak "ejaculate".


7) stress atau tekanan yang dihadapi
~ stress akan mengganggu hormon. Mengakibatkan kitaran haid juga terganggu.


8) berat badan (BMI)
~ Sekiranya berat badan berlebihan, maka BMI tak stability, badan juga banyak lemak. Hal ini akan mengganggu hormon. Ketidakseimbangan hormon antara estrogen dengan progestron akan mengganggu kitaran haid. Badan banyak lemak boleh menyebabkan PCOS. Sekiranya ada Pcos, telur yang matang tidak akan dilepaskan.


9) penyakit kronik yang dihadapi suami & isteri
~ penyakit kronik contohnya diabetis akan menyebabkan kerosakan pada sperma & ovum. DNA yang dibawa tidak sempurna. Sekiranya melekat pun dikhuatiri kandungan gugur.


10) merokok
~ merokok sememangnya membuatkan ovum & sperma kecundang di tengah jalan.


11) apa test yang dah di buat?
~ test hormon, sperm test, scan untuk tengok organ peranakan




Vitamin untuk kesuburan suami dan isteri




Petua Hilangkan Sakit Perut Akibat Angin Yang Banyak Dalam Perut

Lah kongsikan petua hilangkan sakit perut akibat angin yang banyak dalam perut disebabkan salah makan makanan yang sejuk dan berangin.

Sejak umur makin meningkat ni, perut jadi makin sensitif. Salah makan sikit mudah masuk angin.

Bila perut dah masuk angin, apa yang Lah buat ialah:

  1. Minum air suam panas bagi hilang ketidakselesaan perut
  2. Sapu minyak angin/panas dan urut perut bagi keluar angin dalam perut.
  3. Amalkan vitamin Shaklee iaitu PEPPERMINT GINGER PLUS.



PETUA BUANG ANGIN DALAM BADAN




KEISTIMEWAAN PEPPERMINT GINGER PLUS

Merupakan kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan dengan prosedur standard melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Diuji secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

BAHAN-BAHAN DALAM PEPPERMINT GINGER PLUS

1. PUDINA - Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam proses penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit.

2. HALIA - merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung dan selepas melahirkan anak. 

3. CEKUR MANIS (ANISE) - Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.

4. POKOK ADAS (FENNAL) - orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan Sakit Perut dan gejala selsema. Ia juga dapat membantu dalam masalah alergi para saluran usus.


Sekiranya anda ingin dapatkan Peppermint Ginger Plus ini boleh klik DISINI untuk pesanan.

Thursday 21 March 2019

Petua Hilangkan Kulit Muka Berminyak Dengan Mudah Dan Berkesan


Lah kongsikan pengalaman Lah sendiri petua hilangkan kulit muka berminyak dah terbukti berkesan kerana petua ini sangat mudah.

Nak tengok tak kulit muka Lah sebelum amalkan petua ni? Malu sangat, tapi sebab nak tunjukkan bukti muka lah dulu sangat-sangat teruk masalah minyak.



Dan sekarang alhamdulillah dah kembali normal kulit muka Lah. Masalah kulit berminyak teruk macam dalam gambar tu takde dah. Nak tengok gambar terkini?


Ada perubahan tak? Ehheehee
✓ Kulit kusam dulu dah cukup nutrisi sekarang
✓ Tona kulit tak sekata dulu dah makin cerah sekata sekarang
✓ Liang pori besar dulu dah makin mengecil sekarang
✓ Parut jerawat hitam dulu dah makin pudar sekarang
✓ Mata panda dulu dah makin kurang sekarang


3 PETUA PENTING
HILANGKAN KULIT MUKA BERMINYAK
DENGAN MUDAH DAN BERKESAN

1. Cuci muka dengan pencuci yang sesuai dengan jenis kulit kita - pencuci muka yang paling sesuai adalah pencuci yang tidak berbuih.

2. Jangan terlalu kerap cuci muka - penggunaan pencuci muka yang kerap boleh menyebabkan liang pori terbuka luas dan kilang minyak pada kulit muka makin banyak mengeluarkan minyak.

3. Minum air kosong lebih 8 gelas sehari - kekurangan bendalir dalam badan menyebabkan kulit kita kering. Bila kulit kering isyarat di hantar ke kilang minyak pada kulit muka untuk mengeluarkan minyak bagi melindungi kulit. Tapi apa jadi bila kulit terlalu berminyak? Masa jerawat dan jeragat pula yang bermaharajalela di muka akibat lebihan minyak yang keluar. Jadi penting untuk pastikan badan Kita cukup pengambilan air setiap hari.

Anda boleh klik video di bawah untuk lebih merasai pengalaman Lah sendiri kongsikan petua hilangkan kulit muka berminyak dengan mudah dan berkesan.


Di samping mengamalkan 3 petua hilangkan kulit muka berminyak di atas, Lah juga mengamalkan vitamin Shaklee untuk bekalkan nutrisi tambahan yang cukup untuk badan bagi memastikan rawatan dari dalam juga.

Bila badan kita cukup nutrisi, kulit juga makin sihat dan kurang masalah muka berminyak.

Vitamin apa yang Lah amalkan untuk bantu masalah kulit muka berminyak?


Dua produk ni sangat membantu masalah kulit muka berminyak.

Lah juga menggunakan skincare dari Shaklee iaitu YOUTH™. Dah setahun Lah guna fullset Youth. Sangat berpuas hati dan sangat recommended.



✓ Skincare Youth dilancarkan pada Februari 2018

✓ Kajian selama lebih 8 tahun sebelum di keluarkan ke pasaran

✓Dijamin bebas 1500 bahan kimia bahaya

✓ Sesuai untuk semua jenis kulit

✓ Dan banyak lagi kelebihan Youth Lah kongsikan di entry yang lain


Untuk dapatkan Set Cantik dan Skincare Youth ™


Lah akan kongsikan lebih banyak tips kecantikan lain untuk anda.

Tulang Mudah Patah? Pil Kalsium Untuk Wanita Dan Lelaki

Kekurangan kalsium sangat berkait dengan tulang mudah patah iaitu tulang kita rapuh dan ketumpatan tulang berkurangan yang disebabkan oleh faktor usia dan kurang minum susu dan kurang mengambil sumber kalsium dari makanan.

Kita tak nak kan bila tua nanti kita bongkok? Bongkok sebelum usia tua lagi kita tak nak kan. Badan bongkok antaranya disebabkan osteoporosis. Tulang kita kurang kalsium.

Pentingnya minum susu setiap hari untuk pastikan keperluan kalsium kita mencukupi. Pengambilan pil kalsium juga digalakkan oleh doktor dan penasihat kesihatan.

Wanita terutamanya, proses mengandung, bersalin dan menyusu semua tu menyebabkan kalsium dalam badan berkurangan. Semasa haid juga banyak kehilangan kalsium dalam badan. Jadi penting untuk kaum wanita menitikberatkan pengambilan kalsium yang cukup dalam diet seharian anda.



Tapi ramai di kalangan kita semua tidak suka minum susu, bau pun dah kembang tekak kan. Jadi carilah alternatif lain seperti pil kalsium untuk gantikan sumber kalsium untuk kesihatan tulang kita.

Lah pun sejenis yang tak konsisten minum susu. Bukan la tak boleh telan, cuma masa mengandung je la paksa diri minum susu. Hihiii

Jadi Lah jumpa pil kalsium terbaik ni sebagai alternatif bagi yang tak suka minum susu. Pil Kalsium ini ialah OSTEMATRIX.



Shaklee ada keluarkan OSTEMATRIX di mana ostematrix ini merupakan pil kalsium yang lengkap dengan Vitamin D dan magnesium juga mineral lain yang diperlukan oleh tulang kita.

Pengambilan kalsium tanpa vitamin d, magnesium dan mineral lain bagaikan batu bata tanpa simen, tak kuat dinding yang kita nak bina. Macam itu juga dengan pil kalsium. Sebab tu Lah berani jamin ostematrix merupakan pil kalsium terbaik di pasaran sekarang.

Boleh klik video di bawah untuk lebih faham perumpamaan kalsium VS batu bata.



TESTIMONI PENGGUNA OSTEMATRIX SHAKLEE UNTUK TULANG PATAH/RETAK






APA KEBAIKAN OSTEMATRIX SHAKLEE?

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Kenapa anda perlu pilih Ostematrix?
1) Nutrien pembinaan tulang yang lengkap
2) Terbukti secara klinikal
3) Mudah ditelan dan mudah diserap badan
4) VITAMIN SEMULAJADI!


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Jadi anda boleh telan Ostematrix tanpa was-was.



Nak dapatkan OSTEMATRIX ni?


Mudah sahaja. Klik nombor telefon di atas anda boleh terus WhatsApp Lah untuk Lah dapatkan detail anda dan boleh terus COD atau pos ke rumah anda.

Thursday 14 March 2019

CINCH TEA MIX

Teh bukan sebarang teh. Teh bekalkan tenaga extra. Tinggi dengan anti-oksidan. Juga bantu tingkatkan metabolisme Ttubu kita. Gittewwww 😉



  • Pilihan alternatif terbaik menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.
  • Ditambah dengan taurina - meningkatkan tenaga dan ketahanan badan.
  • Tanpa gluten, tiada perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis.
  • Merupakan penggalak tenaga semulajadi.
  • Selamat dan halal.



APA KANDUNGAN YANG TERDAPAT DALAM CINCH TEA MIX?

Matcha Green Tea Powder
Disediakan secara semulajadi untuk menyimpan semua nutrien yang terdapat dalam daun teh termasuk serat, mineral dan anti-oksidan.

Red Tea Extract
Salah satu anti-oksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol - pejuang Kanser yabg kuat. Polifenol membantu kerosakan sel badan yang disebabkan oleh radikal bebas. Ia bersifat tinggi anti-oksidan dan dikaji sebagai pencegah kanser juga sebagai agen yang boleh menghalang tumor daripada merebak.

White Tea Extract
Juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan anti-oksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

Rooibos Red Tea Extract
Tumbuhan unik yang berasal di Afrika Selatan, kaya dengan sebatian polifenol - antioksidan.


Nak dapatkan CINCH TEA MIX ini?

Shaklee Effect | Kesan Lepas Amalkan Shaklee





Ini antara "Shaklee Effect" terbesar kedua sejak Lah amalkan shaklee. Tahun lepas ramai yang tegur Lah nampak berisi aka gemuk. Ye, memang tuan badan ni sendiri sedar akan kegemukan itu. Tapi watlekwatpis je sehingga la kesihatan terganggu, sokmo penat, mengantuk, pening, makin apa-apa je pening.

Kebetulan memang dah sampai masa annual check up. Jadi pergi la check darah kat klinik kesihatan, rupanya kolestrol tinggi. Haaaa padah makan tak hengat donia.

So start from my turning point itulah terus tekad Lah kene amalkan cara hidup sihat. Terus paksa diri untuk "eatclean". Sambil tu Lah buat detox shaklee, detox parasit, start jogging n senaman.

Kebetulan dalam tengah berdiet tu ada kelas No Sugar Challenge dengan Coach Gula, so terus join. Memang stop gula dan ais sungguh-sungguh. Semua ni jadi mudah sebab takutkan kolestrol tinggi. Tak fikir nak kurus pun sebenarnya.

Tapi alhamdulillah hasil diet sihat dan exercise yang konsisten, berat pun turun. Cuma kolestrol je la belum tau result lagi. Bulan depan baru check. Tapi pening-pening tu memang hilang terus.

Cergas takde mengantuk bila kita amal gaya hidup sihat. So bila kita kejar kehidupan yang sihat, kurus tu bonus datang sendiri. Alhamdulillah.



Lah kongsikan Shaklee Effect kawan-kawan SID lain dengan anda semua. Bukti kami tidak overclaim dalam meyakinkan anda betapa hebatnya produk Shaklee sekiranya diamalkan secara konsisten dan berterusan.



Sekiranya anda ingin rasai sendiri boleh dapatkan produk shaklee dari Lah.
Klik je SINI 0179351615 untuk terus WHATSAPP Lah

Thursday 7 March 2019

Serum Terbaik Untuk Bantu Masalah Parut Jerawat, Jeragat dan Kulit Kusam

Lah kongsikan dengan anda SERUM TERBAIK untuk bantu masalah parut jerawat, jeragat dan kulit kusam.



Serum keluaran Shaklee ni antara rangkaian Skincare YOUTH yang sangat hebat kerana penghasilan produk YOUTH ini mengambil masa 8 tahun melalui kajian dan penyelidikan.

Anda boleh klik TONTON video di bawah untuk tengok tips dan cara pakai YOUTH ACTIVATING SERUM ini.



YOUTH ACTIVATING SERUM ini bantu menjana dan memperbaharui kulit pada peringkat sel untuk kulit kelihatan lebih berseri dan lebih muda.

Serum Youth ini mempunyai 10x kepekatan berbanding serum biasa di pasaran.

Kandungan Serum ini sangat luar biasa hebat iaitu Apple Cell, Lotus Japonicus dan Encapsulated Vitamin A. Campuran vitamin dan polifenol dalam serum ini membantu penghasilan kolagen serta memperbaharui kulit pada peringkat sel.

Kesan dan hasil yang lembut pada kulit, parut jerawat hilang, pori mengecil, jeragat pudar sangat-sangat buat Lah jatuh cinta dengan YOUTH ACTIVATING SERUM ini.

Jadi anda yang ada masalah parut jerawat, jeragat dan kulit kusam akibat salah penggunaan skincare timbang kilo, anda perlu guna set rangkaian Skincare YOUTH dari Shaklee ini. 



Dijamin berbaloi dengan harga yang anda keluarkan.

Lah dah guna setahun, anda bila lagi ?


Nak dapatkan SERUM dan set YOUTH ini boleh hubungi Lah 0179351615.
Hanya KLIK DI SINI untuk terus WHATSAPP Lah dan dapatkan konsultasi percuma selepas pembelian.

5 Cara Tingkatkan Metabolisme Tubuh untuk Bantu Kuruskan Badan

Lah kongsikan 5 cara tingkatkan metabolisme Tubuh untuk bantu anda yang sedang dalam usaha menurunkan berat badan.

Bila Lah sendiri dah amalkan dan berjaya hilang 6.5kg dalam masa 2 bulan, rasa teruja nak kongsikan dengan anda semua. Mungkin tak banyak bagi mereka yang betul-betul obes, tapi itu cukup puas hati dengan usaha Lah untuk kembalikan berat ideal.



Boleh TONTON video di bawah ni untuk dapatkan tips tingkatkan metabolisme tubuh kita.




5 CARA TINGKATKAN METABOLISME TUBUH
untuk Bantu Kuruskan Badan

  1. Makan dengan KERAP - jangan biarkan perut kosong. Makan setiap 2jam. Banyakkan makan buah-buahan dan sayuran. Jadikan buah sebagai snek, ganti jajan atau makanan yang tiada zat dan nutrisi.
  2. Pastikan minum air kosong lebih 8 gelas sehari - kekurangan bendalir dalam badan mengganggu sistem penghadaman serta sistem-sistem badan yang lain.
  3. Lakukan senaman berkala (konsisten) 2 atau 3x seminggu - senaman yang konsisten dapat bantu badan kita tingkatkan kadar metabolisme. 
  4. Tidur yang CUKUP - tidur seeloknya paling lewat pukul 10 malam dan bangun jam 4 pagi. Tidur 6 jam sudah cukup bagi memastikan badan kita dapat rehat yang optimum.
  5. Amalkan minum teh hijau - Lah suka amalkan CINCH TEA MIX dari Shaklee.


APA KEISTIMEWAAN CINCH TEA MIX


  • Pilihan alternatif terbaik menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.
  • Ditambah dengan taurina - meningkatkan tenaga dan ketahanan badan.
  • Tanpa gluten, tiada perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis.
  • Merupakan penggalak tenaga semulajadi.
  • Selamat dan halal.


APA KANDUNGAN YANG TERDAPAT DALAM CINCH TEA MIX?

Matcha Green Tea Powder
Disediakan secara semulajadi untuk menyimpan semua nutrien yang terdapat dalam daun teh termasuk serat, mineral dan anti-oksidan.

Red Tea Extract
Salah satu anti-oksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol - pejuang Kanser yabg kuat. Polifenol membantu kerosakan sel badan yang disebabkan oleh radikal bebas. Ia bersifat tinggi anti-oksidan dan dikaji sebagai pencegah kanser juga sebagai agen yang boleh menghalang tumor daripada merebak.

White Tea Extract
Juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan anti-oksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

Rooibos Red Tea Extract
Tumbuhan unik yang berasal di Afrika Selatan, kaya dengan sebatian polifenol - antioksidan.




Pengambilan cinch tea mix dengan Peppermint Ginger Plus dapat melegakan perut dari sebu atau angin yang tidak selesa.

Ada yang suka campurkan dengan lemon. Pun sedap jugak. Lah suka campurkan dengan Performance Orange. Bancuh bawak bekal sebelum keluar jogging. Best sangat. Badan tak penat.


Sekiranya anda ingin dapatkan Cinch tea mix ni atau produk Shaklee boleh hubungi Lah 0179351615.