Tuesday 23 May 2017

KEISTIMEWAAN SHAKLEE

Tak kenal maka tak cinta. Istimewa sangat company dan bisnes Shaklee ni tau. Jom kita selidik sikit background Shaklee.

Shaklee bermula pada tahun 1956, bermakna sudah 60 tahun Shaklee bertapak di dunia ni. 
60 tahun kekal dan kukuh di Amerika Syarikat dan lebih 30 tahun kukuh di Malaysia.

Beberapa sebab yang cukup untuk anda tak ragu-ragu memilih product Shaklee:

1) Product Shaklee diiktiraf sebagai makanan, bukan ubat. 
Produk nutrisi Shaklee diiktiraf oleh kerajaan Amerika Syarikat sebagai makanan. Banyak syarikat pemakanan yg lain dianggap syarikat ubat.

2) Semua produk Shaklee diuji secara klinikal oleh 3rd party dan terbit dlm jurnal-jurnal kesihatan antarabangsa.
Shaklee mempunyai produk mereka sendiri yg diuji secara klinikal oleh sumber-sumber luar yang tidak berat sebelah (seperti Universiti Yale dan Harvard University) memberikan bukti saintifik bahawa produk-produk terurai dan digunakan oleh badan anda. Beratus-ratus ujian ini diterbitkan dalam jurnal-jurnal pemakanan dan perubatan seperti:

a. The American Journal of Clinical Nutrition 
b. The Journal of Nutrition 
c. Jurnal Persatuan Dietetik Amerika 
d. Journal of Applied Physiology
e. American Journal of Cardiology 

3) Shaklee mempunyai kajian sendiri dan makmal pembangunan di Hayward, California, dan makmal kedua dibangun bersamaan dengan Universiti Stanford di Palo Alto, California.

4) Shaklee mempunyai kilang pembuatan produk yang tersediri, yg terletak di di Norman, Oklahoma.
Syarikat vitamin yang lain kebanyakan hanya membeli vitamin mereka dari pusat makmal dan meletakkan label mereka sendiri pada product.

5) Lebih 100,000 ujian kualiti dijalankan setiap tahun yang merangkumi 23000 ujian berasingan untuk ketulenan dan keselamatan dilakukan ke atas bahan-bahan untuk satu produk.
Semua tuntutan produk Shaklee telah mendokumentasikan bukti. Produk menjalani sebanyak 80,000 ujian jaminan kualiti yang berasingan sepanjang proses pembuatan.

6) PRODUK Shaklee ADALAH 100% DIJAMIN!
Shaklee memegang prinsip Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.
Berjuta penduduk dunia telah merasai keberkesanan Shaklee bukan hanya di Malaysia tapi juga di Singapore, Indonesia, Kanada, China, US, Jepun, Mexico dan Taiwan.

Tuesday 16 May 2017

Makanan SUNNAH, Makanan Sihat, Makanan Semulajadi.

Bahagian Organik ada di setiap pasaraya besar.

Mencari makanan yang halal dan baik adalah SUNNAH. Makanan sunnah bukan sahaja kurma, kismis, habatussauda, dan seangkatan dengannya. Tapi makanan yang baik dan tidak mendatangkan mudarat kepada kesihatan kita.

Dalam istilah Sunah Waljamaah, menurut para ahli hadis, Sunah adalah segala sesuatu yang diamalkan oleh Rasulullah SAW yang merupakan perbuatan, ketetapan, peribadi, akhlak, mahupun perilaku, sesudah dilantik menjadi Rasul. Sunnah ini disampaikan melalui persetujuan para sahabat RasulKlik sini untuk penerangan lanjut.

Sejak kenal shaklee mekcomey dah pandai berjinak-jinak dengan barangan, makanan dan hasil organik. Cari sayur organik, ayam organik..ye la dah cantik pilih suplemen semulajadi kan..jadi teruskan dengan makanan yg takde unsur gmo (benih yang diubahsuai genetiknya), pestisik dan sebagainya.

Set Get Clean


Menyahut cabaran untuk GO GREEN menyelamatkan dunia dari terus binasa dengan banyak pencemaran moh ler kita bertukar guna produk yg dapat selamatkan bumi. Antaranya produk GET CLEAN yg terdiri dari pencuci baju, pelembut pakaian, pencuci pinggan dan pencuci serbaguna yang takde bahan kimia yang boleh merosakkan lagi bumi kita.

Kalau semua dari kita rakyat Malaysia khususnya dan seluruh manusia di muka bumi dunia ini amnya berusaha untuk menjaga ekosistem bumi mungkin bumi kita akan terus terpelihara baik sehingga kiamat.


So jom kita tukar set penjagaan rumah kepada Set Get Clean. Nak order? Wasap je mekcomey ye.

Fadzilah Ismail (ID 908473) - Pengedar Shaklee Kelantan
Call/SMS/Whatsapp: 017-9351615
Email: teratakvitaminsaya@gmail.com
COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh