Sunday 27 November 2016

Pengedar SHAKLEE MACHANG - Apa Itu IMUNITI

Sedih kesian tengok anak2 kita kalau kene demam/selsema/batuk kan. Terutama baby kecik. Tido pun tak lena asik tersedar batuk2.

Kanak-kanak terutama bayi adalah golongan yang mudah dijangkiti sebab sistem imun badan diorang tak kuat lagi. Tambah bayi yang tak amik vaksin atau belum cukup vaksin dalam badan diorang sangat terdedah dengan pelbagai virus kerana imuniti mereka masih lemah.

Imuniti merujuk kepada keupayaan untuk mencegah penyakit dan melawan jangkitan.

Jadi untuk anak2 kita yang dah besar walaupun dah cucuk vaksin atau tak cucuk vaksin kita tetap kene jaga dan usaha untuk pastikan sistem imun badan diorang kuat. Tambah lagi anak yang kita hantar ke taska atau ke sekolah mereka sangat terdedah dengan pelbagai virus.

Selain kita jaga pemakanan dan kebersihan diorang, digalakkan kita bagi suplemen tambahan untuk tingkatkan sistem badan diorang lawan virus.

Mekcomey bagi vitamin c dan omega untuk anakanda. Kakya suka vita c, arsyad suka omega. Dan mama baba kene telan vita c sustained release dan nutriferon untuk maintain sistem imun. Kalau kene demam ke selsema ke batuk ke alhamdulillah tak lama. Tapi kalau berlarutan kene jgk bawak g jumpa doc. Sebab suplemen ni utk protect..ubat utk mengubati. Tapi selagi boleh elak kami elak utk makan ubat.

Prevent better than cure. 

Jaga kesihatan kita dan anak2 di musim hujan ni.

Kalau berminat nak cuba suplemen utk tingkatkan sistem imun blh pm/wasap mekcomey ye.

017.935.1615
017.935.1615
017.935.1615

No comments: