Thursday 7 February 2019

Tips Penyediaan Salad, Sayur Dan Buah-buahan Menu Diet Sihat "Eat Clean" Dan Detox Shaklee

Tips Penyediaan Salad, Sayur Dan Buah-buahan untuk Menu Diet Sihat "Eat Clean" Dan Detox Shaklee ini Lah kongsikan berdasarkan cara dan pengalaman Lah sendiri.



Lah suka salad bulat sebab dia rangup dan takde rasa pahit, timun jepun dan tomato ceri. Kadang-kadang bila rasa jemu Lah akan tambah lada benggala warna kuning sebagai penyeri hidangan dan penambah selera. Manakala buah pula lah suka buah epal hijau sebagai snek dan pembuka selera.

Untuk memudahkan proses nak ngap salad ni, Lah kongsikan tips penyediaan salad, sayur dan buah. 

Lah akan basuh salad, sayur n buah untuk 2 atau 3 hari atau seminggu terus dan simpan dalam bekas besar letak dalam peti sejuk. Bila nak makan hanya keluarkan dari peti ais dan potong jika perlu dan terus boleh makan.



Makan salad, sayur mentah n buah-buahan ni kene make sure basuh cuci betul-betul dulu tau. endam dengan air garam sekurang-kurangnya. Tapi Lah perasan beza kalau basuh buah epal dengan air garam VS basuh dengan basic H, lagi bersih basuh dengan basic h. Hilang rasa licin "lilin" kat kulit buah epal tu.

Kita nak buang kulit rasa sayang sebab khasiat kat kulit pun ada. Kalau tak basuh bersih duk makan sekali racun serangga dan bahan awet buah epal tu kan. Jadi make sure cuci betul-betul sebelum makan.

Boleh beli basic h dengan Lah buat basuh salad n buah-buahan yg kita nak makan mentah tu.

Ingat, dari duk makan salad dan buah untuk nak sihat, kang dapat penyakit lain pulak duk makan racun serangga yang disembur kat sayur salad buah-buahan nak bagi segar dan tahan lama tu kan.

Kalau ada pilihan boleh beli yang organik. Tapi tetap kene cuci bersih jugak kan sebab diorg tanam komersial. Nak betul-betul selamat, tanam sendiri uolllsssss 👍👍🤣

Sekiranya anda nak dapatkan tips kurus, tips detox boleh hubungi Lah untuk dapatkan tips berkesan sebab Lah dah berjaya turun 6.5kg dalam masa 2 bulan lebih. Kurus dan sihat dengan cara selamat dan berkesan.


No comments: