Sunday 28 April 2019

3 Cara Mudah Naikkan Semangat Dalam Bisnes - Bisnes Untuk Suri Rumah


Lah kongsikan dengan pembaca semua 3 cara mudah naikkan semangat dalam bisnes yang anda ceburi. Tidak kira apa sahaja jenis bisnes yang anda jalankan, boleh "apply" cara yang Lah akan kongsikan ini.



Tidak dinafikan semangat kita dalam apa jua perkara yang kita lakukan akan ada turun dan naik. Kita insan biasa, insan yang normal. Hormon sentiasa berubah-ubah. Betul tak? Tambah lagi perempuan. Hihihiii


Jadi macam mana cara kita nak kekalkan atau naikkan semangat kita dalam bisnes untuk kita teruskan bisnes yang kita jalankan dengan penuh semangat dan berjaya capai impian kita.




3 CARA NAIKKAN SEMANGAT DALAM BISNES

1. Ingat semula BIG WHY. Kenapa kita buat bisnes ni? Apa target/impian kita dalam bisnes ni?
Jadi bila kita ingat semula Big Why kita, takkan ada masa kita nak down atau give up atau putus asa untuk meneruskan bisnes kita.

2. Aktifkan diri untuk join aktiviti yang komuniti/syarikat/kumpulan anda anjurkan untuk dapatkan AURA dan SEMANGAT daripada rakan-rakan bisnes anda. 

3. Sentiasa berada dalam CIRCLE POSITIVE - contoh paling mudah group WhatsApp dan jiran tetangga. Kalau mereka jenis yang suka hentam apa yang kita buat (APTB - Apa Pun Tak Boleh), jadi jauhkan diri dari meraka. Kalau ada group WhatsApp, LEFT je group tu. Kalau kita takde duit, ada mereka nak bantu? Tak kot kan..so tak payah layan circle negative macam tu. Bergaul la dengan mereka yang sentiasa support kita.


Jadi Lah harap sedikit perkongsian 3 cara mudah naikkan semangat dalam bisnes ini dapat membantu anda yang dalam mencari semangat untuk meneruskan bisnes anda.


Sekiranya anda masih mencari-cari bisnes yang sesuai dengan anda, bisnes online atau offline (anda boleh tentukan sendiri), bisnes dari rumah atau bisnes yang tak perlukan modal yang besar (tak perlu buat loan), hubungi Lah sekarang.

No comments: