Sunday 21 April 2019

VIVIX Shaklee Bantu Panjangkan Umur? | Petua panjang umur


Apa? Vivix shaklee bantu panjangkan umur kita? Ko biar betul.. hahahaaa.. jangan gelabah dulu, meh baca sampai habis. Lah akan terangkan macam mana vivix shaklee bantu panjangkan umur kita.

Sememangnya umur, ajal maut seseorang tu sudah ditetapkan Yang  Maha Esa. Semuanya ditentukan oleh-Nya. Kalau dah sampai ajal, sesaat pun tak boleh dilewatkan. Betul tak?
Cumanya kita disarankan berusaha menjaga kesihatan kita. Kaannnnn :)





Jadi macam mana VIVIX SHAKLEE bantu panjangkan umur?

Jawapannya ialah POLYPHENOLS. Polyphenols ni kaya dengan anti-oksidan yang mampu melindungi dan membaiki DNA yang membentuk sel termasuklah telomere. 

Polyphenols juga berfungsi meneutralkan radikal bebas dan menghalang kerosakan telomere.

Mana nak dapatkan polyphenols?

Berita baik untuk anda semua, anda boleh dapatkan polyphenols di dalam Vivix Shaklee. Vivix yang dihasilkan daripada campuran botanik anggur muscadine, Polygonum Cuspidatum, Elderberi Eropah, dan lobak ungu sangat kaya dengan polyphenols, juga dapat melambatkan penuaan secara sihat.


Apa sebenarnya TELOMERE tu?

Apa kaitan telomere dengan panjang atau pendeknya umur seseorang?
Haaa, sebenarnya telomere adalah 'topi keledar' yang melindungi kromosom dalam badan manusia. Telomere terdapat di dalam DNA yang terletak di hujung setiap kromosom. Faham ke faham? Pening eh? Hehe :) Sila rujuk gambar.


Ok Lah bagi perumpamaan yang mudah untuk anda faham. Cuba anda perhatikan tali kasut. Di hujung setiap tali kasut pasti ada plastik pelindung yang berfungsi untuk melindungi tali kasut daripada terurai. Sekarang bayangkan telomere sebagai plastik pelindung tali kasut tersebut. Fungsinya sama saja.

Telomere berada di hujung setiap kromosom dan ia berfungsi untuk melindungi kromosom. Tanpa telomere, kromosom akan mudah rosak dan tidak dapat menjalankan tugasnya. Juga boleh mengakibatkan sel rosak dan tidak dapat menjalankan fungsinya dengan baik. Bila sel rosak, meningkatkan risiko penyakit termasuk penyakit kronik seperti kanser, diabetes, lemah jantung dan sebagainya.

Mengikut kajian saintifik, telomere adalah penanda aras untuk mengukur tahap kesihatan seseorang. Melalui telomere, saintis dapat menilai sama ada seseorang itu sedang mengalami penuaan secara sihat atau tidak.

Semakin panjang telomere bermakna sel kromosom itu adalah sel yang sihat.

Secara semulajadinya, telomere adalah panjang. Namun semakin kita meningkat usia, ia akan jadi semakin pendek, seterusnya sel akan menjadi tidak aktif dan akhirnya sel akan mati. Sel yang mati akan mengakibatkan tahap kesihatan seseorang semakin menurun.

Telomere juga boleh memendek apabila terdedah kepada radikal bebas, toksin dalam persekitaran yang tidak sihat, radiasi UV, stress/tekanan dan diet yang tidak sihat.

Jadi polyphenols yang terdapat dalam vivix shaklee inilah bantu panjangkan umur kita dengan melindungi telomere dari radikal bebas yang cuba memendekkan usia kita.

Secara kesimpulannya, semakin panjang telomere, semakin tinggi peluang seseorang untuk panjang umur dan menikmati hari tua secara sihat.

Has...dah faham kan macam mana vivix boleh bantu panjangkan umur kita. So nak amalkan vivix? Hubungi Lah sekarang 0179351615

Klik DI SINI untuk dapatkan info lebih dan macam mana cara nak dapatkan VIVIX SHAKLEE yang original.

No comments: