Wednesday 3 January 2018

Kelebihan Suplemen Coenzyme Q10 Membantu Masalah Sakit Badan, Cepat Letih Dan Selalu Mengantuk

Ramai yang mencari suplemen untuk membantu masalah sakit badan, cepat letih dan selalu mengantuk.

Jawapannya ialah suplemen yang mengandungi Coenzyme Q10 (juga dikenali sebagai CoQ10 atau Q10 saja).


Bagaimana CoQ10 membantu membekalkan tenaga kepada badan?

CoQ10 adalah nutrien yang mengandungi tinggi antioksida yang dapat melawan radikal bebas yang merosakkan sistem kardiovaskular.

CoQ10 sangat diperlukan dalam "mitochondria" (pusat penghasilan tenaga) yang berada dalam sel. Jadi CoQ10 sangat diperlukan sebagai antioksida dan nutrien yang penting dalam penghasilan tenaga.

Secara tidak langsung CoQ10 membantu meningkatkan kesihatan dan fungsi jantung kita.

Jantung adalah salah satu organ yang terpenting dalam badan kita yang bekerja 24jam tanpa henti. Jadi otot-otot jantung memerlukan tenaga yang banyak untuk berfungsi dengan baik.

Bekalan tenaga ini diberikan oleh "mitochondria" yang berada dalam sel-sel otot jantung. Tanpa bekalan tenaga yang cukup jantung tak dapat bekerja dengan baik dan menyebabkan badan kita cepat letih dan selalu mengantuk.

Badan kita memang menghasilkan coenzyme Q10 secara semulajadi. Tetapi atas faktor meningkatkan umur dan penyakit yang menyerang juga pengambilan ubat akan mengganggu penghasilan CoQ10. Jadi penting untuk kita mengambil suplemen untuk mencukupkan nutrien CoQ10 dalam badan kita.


CoQ-TROL Plus adalah suplemen CoQ10 yang mencukupi keperluan badan kita

Ada kajian yang dijalankan di Universiti Selcuk, Turkey mendapati suplemen CoQ10 yang diberikan kepada atlet sebanyak 100mg sehari selama 8 minggu telah meningkatkan persembahan atlet tersebut. Ahli saintis menyimpulkan bahawa CoQ10 dapat meningkatkan persembahan aktiviti atlet, menambah tenaga, mengurangkan rasa letih seseorang yang melakukan aktiviti lasak.

Jadi CoQ-TROL adalah pilihan suplemen yang tepat kerana ia mengandungi 100mg Coenzyme Q10 dengan gabungan 2mg Resveratrol dan 5mg Tokoferol.

Kombinasi yang sangat hebat dalam membekalkan tenaga dan melawan radikal bebas.


Nak dapatkan CoQ-TROL Plus ini?

Klik je SINI untuk fast order, direct WhatsApp MekComey 😉 dan MekComey akan guide anda cara makan yang bersesuaian dengan masalah anda.

No comments: