Wednesday 6 December 2017

Apa Itu Penyakit Neurodegeneration?

Apa itu penyakit neurodegeneration? Penyakit neurodegeneration adalah isyarat-isyarat yang tidak boleh diubati yang menyebabkan degenerasi progresif atau kematian sel-sel saraf. Ini menyebabkan masalah seperti pergerakan (dipanggil ataxias), atau fungsi mental (dipanggil demensia).

Radikal bebas dan bahan kimia merbahaya yang banyak sekarang ni kalau dibiarkan dalam tubuh badan kita boleh menyebabkan "oxidative stress" yang mengakibatkan penuaan otak Dan penyakit-penyakit neurodegeneration seperti alzheimer, parkinson, mudah lupa, keliru, sukar fokus dan sebagainya.

Tindakan antioksidan berupaya halang oxidative stress dan boleh mencegah penyakit-penyakit yang berkaitan otak tadi.

Otak kita membantu secara langsung tindakan kita seharian. Kalau otak rosak, apa jadi dengan kita? Rosak jugakkan.

Neurotoxicity adalah ketoksikan dalam sistem saraf kita. Iaitu ia mengganggu aktiviti normal sistem saraf dan boleh menyebabkan kemusnahan pada tisu dan sel otak.

Bila neuron dah rosak, sel-sel otak dah tak boleh berhubung. Segala bagai signal dan arahan tak dapat disampaikan dengan sempurna maka organ badan kita tak dapat berfungsi dengan baik.

Maka terjadilah penuaan otak dan penyakit neodegeneration contohnya alzheimer (nyanyuk), susah fokus dan ada yang sampai tak boleh nak urus diri.

Jadi tugas VIVIX yang kaya dengan RESVERATROL membantu meningkatkan aliran darah ke otak. Darah kan medium pengangkut oksigen, jadi bila oksigen cukup, otak pun dapat berfungsi dengan baik dan optimum.

Resveratrol ni juga menyekat aktiviti radikal bebas di otak dan bersifat anti-radang. Aktiviti radikal bebas menyebabkan pembentukan plak protin. Plak protin terbentuk dengan banyak menyebabkan neuron tidak dapat berhubung dan rosak. Ia juga menjadi punca keradangan otak.

Haaa jelas kan pentingnya vivix dalam membantu kehidupan seharian kita. Kita memang menghadap radikal bebas setiap hari. Yang jelas kita duk mengadap handphone ni kan..huhuuuu kalau la kita boleh nampak radikal bebas tu, takde sape kot nak pegang handphone.

Jadi vivix bantu kita untuk kehidupan yang lebih sihat.
Jom minum VIVIX sekarang!


Nak order VIVIX PROMO? klik SINI 


Fadzilah Ismail (ID 908473) - Pengedar Shaklee Kelantan



Call/SMS/Whatsapp: 017-9351615

Email: teratakvitaminsaya@gmail.com

COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh



Disclamer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments: