Tuesday 5 December 2017

Kepentingan Suplemen Hari Ini

Kepentingan suplemen hari ini tak sama dengan zaman mak ayah kita dulu. Ada antara kita yang berpendapat, kalau makanan harian dah cukup lengkap semua vitamin, dah tak perlu suplemen dah. Orang sihat tak perlu suplemen. Orang sakit je makan suplemen ni...

Ooohhh no no noooooo..kalau zaman dulu mungkin betol. Ternakan dan tanaman sayur-mayur, buah-buahan semua natural/semulajadi, takde suntik-suntik hormon bagai dan takde pencemaran alam macam sekarang daaannnn takde rangkaian telefon mudah alih serta internet bagai yang mengganggu kehidupan kita hari ini.

Tapi sekarang banyak sangat radikal bebas, pencemaran alam, tanah dah tak subur dan tak cukup nutrien macam dulu-dulu..dengan ayam lembu kambing yang dicucuk hormon kasi cepat besar, pokok benih sayur dan buah diubahsuai genetiknya kasi cepat berbuah, cepat masak untuk cepat dituai dan cepat dapat hasil..tapi tapi tapiiiii semua tu mengganggu kecukupan nutrien tau. 

Sebab itu kepentingan suplemen hari ini perlu diambil kira. Kita perlu ambil makanan tambahan a.k.a suplemen untuk 'topup' nutrisi yang kurang pada makanan yang kita makan tadi. Daannnnn perlu juga diingatkan bukan bermakna makan suplemen tak perlu makan buah sayur bagai tau..itu pun ada yang salah faham.

Kita tetap kene makan makanan seimbang, makanan sunnah..sebab suplemen hanya tolong cukupkan apa yang tak cukup je.

Kepentingan Suplemen Hari Ini

Tugas suplemen ialah untuk tambah mana yang tak cukup, baiki masalah badan yang rosak dan tak stabil. Gaya hidup sihat seperti bersenam jugak perlu diteruskan. Jangan ingat "aku dah makan makanan seimbang dan makan suplemen so tak perlu dah nk bsenam"... NO NO NO itu salah..bsenam atau workuot pun penting tau untuk jamin kesihatan kita.

Jadi untuk amalkan kehidupan yang sihat mesti makan makanan yang berkhasiat, seimbang dan mengamalkan suplemen serta bersenam..yang penting takmo stress2 tau.

Dan satu tips nak pilih suplemen carilah yang betul-betul selamat, ada ujian klinikal, bukan sahaja berkesan tapi takde side effect utk jangka masa panjang. Produk shaklee satu-satunya company suplemen yang buat landmark study di mana hasil study tersebut terbukti walau dah berpuluh tahun makan suplemen shaklee jauh lebih sihat dari pengamal suplemen produk lain.

Mekcomey yakin dengan Shaklee sebab kalau tak selamat mekcomey pun takut nak makan.

Hubungi mekcomey ye kalau nak order. MekComey akan guide cara makan yang bersesuaian dengan masalah anda.

CALL/SMS/WHATSAPP 0179351615

Klik sini untuk FAST ORDER!

Fadzilah Ismail (ID 908473) - Pengedar Shaklee Kelantan



Email: teratakvitaminsaya@gmail.com

COD area: Machang, Tanah Merah, Kok Lanas, Ketereh, Kuala Krai, Pasir Puteh


No comments: