Sunday 3 December 2017

Vivix Dapat Melindungi Telomere

Vivix dapat melindungi telomere. Apa itu Telomere? Nak cerita sikit pasal TELOMERES.

Korang tau tak apa tu telomeres?

Mekcomey ni bukan budak sains jadi rasa macam tak pernah dengar masa belajar dulu. First time dengar masa pergi kelas health & wellness talk kat branch tahun lepas ke 2 tahun lepas.

TELOMERE adalah kromosom bahagian hujung yang menutupi DNA kita.

Rupanya ibarat macam hujung tali kasut, kan ada plastik yang keras. Yang bahagian keras itulah telomere. Dia sebagai 'cap' untuk lindungi DNA kita.

Apabila telomeres seseorang itu semakin pendek, menunjukkan kromosum semakin pendek. DNAnya banyak yang musnah dan ia boleh merosakkan sel-sel badan.
 
Jika telomeres itu panjang, bermaksud DNAnya tidak banyak yang rosak dan sel dilindungi daripada kerosakan.

Hasil kajian dibuat kepada orang yang tidak ambil vivix dengan orang yang ambil vivix menunjukkan 40% lebih rendah kadar pemendekkan telomeres.  
Pengguna shaklee yang mengambil vivix setiap hari selama 5 tahun mempunyai kepanjangan telomeres seperti orang yang umur 40 tahun. Haaaa…40 tahun lebih muda tu uolsss. 😉

Ini menunjukkan vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat. 

Pengguna shaklee yang menggunakan produk shaklee yang tinggi antioksida dan mengandungi resveratrol dan polifenol mempunyai 11% peningkatan bagi panjang telomeres.

Vivix adalah antara produk yg terhebat dan tinggi antioksida yg mengandungi 16 jenis polifenol termasuk resveratrol yang diekstrak daripada tumbuh-tumbuhan sahaja sehingga dibuktikan vivix dapat melindungi telomeres.

Dan ia sangat sesuai untuk semua golongan termasuk mereka yang vegetarian.

Wow!! hebat Vivix ni kan? 

Jeng jeng jenggg…bulan ni Shaklee offer buat mereka yang ingin mengambil peluang mendapatkan vivix dengan harga yang sangat murah. Penjimatan yang tak dapat kalau bukan masa promosi.

Hanya 1 sudu teh vivix setiap hari, ia mampu merubah hidup kita dan insan tersayang. In syaa Allah.

Nak Cuba Rasa kehebatan VIVIX?

Klik ni http://www.wasap.my/60179351615 

No comments: